Welke accu/zonnepaneel voor kweekset?

Ik wil een kweekset "groen" maken. Dit wil ik doen door een kweektent en zonnepaneel,accu en omvormer te gebruiken. Nu zie ik dat een gelaccu het beste gebruikt kan worden. Ik wil een lamp van 400/500 watt 8 uur kunnen laten branden. Hoeveel ah accu moet ik dan hebben? En is 200 watt aan zonnepanelen genoeg?

een jaar geleden
in: Techniek
2K
TurfGraver
een jaar geleden
Lamp op 230V?
Denk dat accu ruimte groter wordt dan kweektent.
200 watt aan zonnepanelen zouden voor 400 watt lamp 8 uur laten branden dan minimaal 16 uur volop zon moeten hebben.
dutchnurse
een jaar geleden
Oke en als we de zonnepanelen buiten beschouwing laten en puur naar de accu's kijken? Op hoeveel Ah zou ik dan zitten?
TurfGraver
een jaar geleden
Hoeveel volt accu en hoeveelt volt lamp?
dutchnurse
een jaar geleden
Lamp op 230v en accu 12v
TurfGraver
een jaar geleden
Voor 400W lamp, 8 uur zo'n 300Ah.
Maar zou zwaarder nemen anders trek je hem telkens helemaal leeg en heeft hij geen lang leven.

Antwoorden (1)

Om een kweekset te voeden heb je een accu en zonnepaneel nodig. Kies een accu met voldoende capaciteit om je kweekset te voeden. Kies ook een zonnepaneel dat voldoende energie levert om de accu op te laden. Let bij het kiezen van de accu en het zonnepaneel ook op de kwaliteit.
10 maanden geleden